Wednesday 19 October 2016

VITALEA Shaklee vitamin tertua di dunia?

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Tajuk blog Achik hari ini agak mengujakan sikit.

Tahun 2016 ini, Vitalea telah wujud selama 101 tahun di dunia. Sebelum Achik menceritakan sedikit sejarah terciptanya Vitalea Shaklee ini, Achik teruja sangat nak kongsi gambar Vitalea Shaklee 101 tahun yang lalu. Jangan terkejut. Vitalea Shaklee 101 tahun yang lalu adalah berbentuk cecair di dalam botol ala-ala minyak Mestika.

Vitalea 101 tahun yang lalu
Sejarah Vitalea Shaklee

Vitalea Shaklee ini merupakan vitamin yang dicipta oleh pengasas produk kesihatan Shaklee iaitu Dr. Forrest  C. Shaklee. Vitalea dicipta pada tahun 1915 dan pada mulanya Vitalea ini dipanggil Vitaliza-Mineralize. Untuk info semua, Achik baru tahu vitamin yang kita selalu sebut adalah singkatan bagi Vitamin-Mineralize yang telah disebut sejak 101 tahun lagi.

Dr. Forrest C. Shaklee

Terciptanya Vitalea ini kerana Dr. Forrest C. Shaklee sedar bahawa gabungan ilmu sains dan semulajadi adalah penawar beaik untuk kesihatan manusia.

Apa yang Anda harus tahu tentangVitalea Shaklee

Packaging Vitalea sekarang dalam tablet
1) Kecanggihan teknologi telah merubah rupa Vitalea dari bentuk cecair kepada tablet. Jadi, kepada pengguna yang kurang gemar dengan vitamin cecair, jangan risau kerna Vitalea adalah berbentuk tablet. Selain itu, ia mudah untuk dibawa kemana-mana.

2) Meski berubah kepada bentuk tablet, kualiti minerals yang berada dalam Vitalea masih lagi sama. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi lengkap yang diekstrak dari buah-buahan. 

3) Mengandungi 28 minerals dan vitamis, yang mana 12 vitamins dan 7 minerals di dalam Vitalea ada dalam senarai yang disarankan oleh US  Recommended Dietary Allowane (US RDA).

4) Tablet Vitalea adalah 100% semulajadi dan mengandungi teknologi salutan micro. Jadi, ia sangat mudah larut air dan diserap oleh badan dengan cepat.

5) Vitalea menjalani 340 ujian kawalan mutu

6) Vitalea sangat "user friendly" dengan semua lapisan umur. Vitalea for children juga telah diwujudkan memandangkan kanak-kanak sangat memerlukan Vitalea untuk tumbesaran mereka.

7) Kandungan Iron yang tinggi sangat baik untuk ibu yang hamil, pesakit Anaemia dan mereka yang mengalami pendarahan besar.

8) Center For Science US telah anugerahkan Vitalea sebagai The Bets Multi-Vitamins di dalam Public Interest pada tahun 2000.

9) Kajian menunjukkan pengambilan Vitalea secara berterusan selama setahun 
mampu mengurangkan risiko sakit sebanyak 65%.

Sampai sini Sahaja. Hidup sihat dengan Vitalea.


0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015 achikmelur
| Distributed By Gooyaabi Templates