Monday 17 October 2016

Cerekarama Seram Santai Nenek Snow White dengan Shaklee

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Di sinilah kisahnya bermula...

"Budak jerawat...budak jerawat.."
"eeii...gelinyer muka kau...menakutkan...macam Ogre"




Itulah ejekan yang selalu dikenakan kepada Lina (bukan nama sebenar). Lina seringkali menangis kerana ejekan tersebut. Lina adalah seorang remaja sekolah menegah. Asalnya kulit Lina licin. Namun, akibat dari kemalasannya dan pengabaiannya menjaga dan merawat kulit, kulitnya semakin hari semakin kusam dan jerawat mulai tumbuh di sekitar wajahnya. Pada mulanya, Lina merasakan masalah tersebut adalah masalah kecil kerana Lina merasakan jerawat tersebut akan hilang dengan sendirinya. Namun, tidak. Setelah itu,  Lina mencuba pelbagai jenis produk untuk menghilangkan jerawat, namun hasilnya kosong. Mungkin silap Lina kerana tidak menjaga wajah Lina dahulu.


Pada suatu malam, untuk menghilangkan stress, Lina berjalan-jalan di sekitar kawasan luar rumah apartmentnya. Lina mengharapkan pada malam itu dia akan bertemu dengan seseorang yang baik hati untuk mengkongsikan solusi kepada masalah jerawatnya. Ralit Lina berjalan, tiba-tiba dia dia ditegur oleh seorang nenek tua, ala-ala watak nenek tua dalam cerita "Snow White". Lina sangat takut.

"Lina....Kau nak ke mana tu?"
"O ..Nenek Kau Snow White."
"Aku memang Nenek Snow White."
Nenek tua itu mengeluarkan sesuatu dari kocek jubahnyer yang hitam.
"Nenek maaf nenek. Saya rasa nenek salah orang ni. Saya bukan Snow White yang dicari nenek."
"Aku bukan cari Snow White. Aku nak kongsikan sesuatu dengan kau"
Nenek itu meneruskan pencariannyan pada kocek jubahnya.
"Nenek, kalau Nenek nak tunjuk epal beracun, saya tak nak Nenek".
"Bukanlah, tapi ini, Set Gorgeous Shaklee. Memang berbaloi. Yang ini pula set Nutriwhite yang memang sangat puas hati setelah memakainya."
Gorgeous Set

NutriWhite

Lina sangat terkejut dan teruja.
"Kau nak tengok kesannya."
Nenek itu tiba-tiba berubah menjadi sangat cantik. Memang kalah Snow White.


"Cantik kan aku. Kalah Snow White. Aku tak perlu bayar Huntsman untuk bunuh dia sebab aku adalah Wanita paling Cantik. Kalau kau nak cantik macam aku, aku sarankan kau ambil nombor  ni (tertera di bwawah) dan order dengan pengedar dia.

P/S: jika anda semua berminat untuk tahu lebih lanjut apa itu set gorgeous dan nutriwhite Shaklee, jangan segan silu untuk whatsapp  Suria; 019-3249285. Saya sedia membantu.

"Baik Nenek, terima kasih." Lina merasa sangat teruja. Malam itu juga Lina whatsapp pengedar Shalee tersebut.

Setelah beberapa minggu pengambilan shaklee, Lina merasa perubahan pada kulit wajahnya. Jerawat semakin kecut dan kulitnya semakin cerah. Lina merasa sangat gembira. Hasilnya sekarang, Lina memiliki wajah yang cantik dan anggun. Ramai yang memilih untuk dekat dengan Lina.

Terima kasih Shaklee kerana telah mengubah hidup Lina!! Kerana diriku begitu berharga.

Saya

Gambar di atas adalah wajah Lina sekarang.


P/S: Lina adalah diri saya suatu ketika dulu. Seseorang yang sangat rapat dan sayang pada saya telah memperkenalkan Shaklee pada saya. Saya sangat teruja dengan kesannya.
Terima kasih sangat-sanagt kepada seseorang itu. Muah..Muah..:-)



0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015 achikmelur
| Distributed By Gooyaabi Templates